Sonntag, 28. Oktober 2012

The one with the book that contains the most intense emotions - MoFo Book Challenge #27 - Wuthering Heights by Emily Brontë

Again a dish which is also part of VeganMofo's IronCheffing. Three ingredients were given: grapes, sunflower seeds and chilies.

I guess there is nothing left to say about Wuthering Heights except for: read it! (if you didn't do so by now!)
If you are anything like me you dislike cheesy love stories. I cannot say how disgusted I feel when I have to read cuddling scenes and lover's oaths. It is not that I am against love as a matter of novels, I just cannot stand the totality of presenting it as the foremost goal of every woman's life to find a guy who makes you feel complete. 
Having this said Emily Brontë's book is outstanding: it isn't (even though sometimes it is classified as one) a love story at all, even though love is a matter of the book, I personally thought it is one of the most outstanding descriptions of human evil and even more astonishing against the backdrop of Freud not being born at that time. Emily Brontë is one of the writers with great observation skills when it comes to human behavior and, even better, one of these that are able to put these observations into words. 
What I loved most about Wuthering Heights is, that there is no real identification object and this is what makes this book so special and outstanding, It gives you the ability to have an overall look at the events without rooting with somebody. This book is an absolutely unconventional reading experience, a classic by all means and I love to recall this again and again.





Is there anything that yells "English teatime" louder than scones? These tiny and fluffy delicacies are absolutely uncommon where I live and so there is no store-bought vegan version around. Usually they are made with butter/margarine but I do not use margarine (as long as I can avoid it) , and the version with oil worked perfectly well. Unfortunately I did not have the time to allow them to cool in the fridge, so they lost shape a bit, but days are getting shorter and shorter and I wanted to make sure to have enough natural light to get a presentable photo.... I am not a big photo artist anyway but I try my best. I also am not big fan of raisins, but the Iron Chef Challenge asked for grapes in all shapes and raisins are grapes, right? Anyway there was a batch left that had to go anyway...
I loved the taste of these, they were not too sweet (so you might even have a savory spread on them), but I imagine they would also be perfect with vegan creme, creme cheese or curd and strawberries, I ate two of them right away, like small raisin buns, and they were perfect: fluffy and adorable.
The spread is a common combination of chocolate and chili and I used really spicy chilies. I guess the spread would also be a great in a combination with dark bread like pumpernickel.



Raisin Scones

250g all-purpose flour
1 pack baking powder
1 pinch of salt
2tbsp sugar
3tbsp oil
2tbsp raisins (more if you like)
1tsp lemon zest (optional)
60g soy yogurt
a few tbsp soy milk

mix all dry ingredients, then add soy yogurt and oil and mix well, carefully add soy milk until the dough reaches the texture of short pastry; roll out and use a round cookie cutter or a cup/glass to create round scones, allow to cool in the fridge for at least 30 min (to make sure they stay in shape, I didn't have the time so mine lost shape a bit), brush with soy milk and bake at 220°C for ~10min


Sweet&Spicy Sunflower Seeds Spread

200g sunflower seeds
2tbsp agave syrup
~1/2cup almond milk
1 pinch of salt
3 tbsp chopped chocolate
2 chopped spicy chilies
bring ~1l water to the boil, add sunflower seeds and cook for at least 30min; strain off the water, carefully add almond milk and blend until the spread becomes creamy (add milk bit by bit, to make sure the paste doesn't get too smooth, eventually add more almond milk), add salt, and chillies and mix well, wait until the spread has cooled, then add chocolate (or it will melt just ike mine....)


Kommentare:

  1. Yummih! Mich hat zwar zuerst die Chili irritiert, weil ich mir zuerst die Bilder und die Rezepte angesehen hab. Aber das ist bestimmt ne witzige Kombi!
    LG, Momo

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. irgendwie musste die ja rein ;)

      Löschen
    2. Übrigens: Respekt, wie diszipliniert du das durchziehst. Ich habe grad nen echten MoFo-Koller! :-D

      Löschen
    3. ich häng ja schon nen Tag hinterher :/

      aber ich bin guten Mutes das noch einzuholen ;)

      so recht mag ich auch nicht mehr und gestern war ich auch schon kurz davor alles hinzuschmeißen, aaaaaaaber: sind ja nur noch 3 Tage :) und den rest des Jahres freu ich mich wieder drauf (und werd diesmal definitiv mehr als nur 5 Posts vorbereiten....)

      Löschen
    4. Das lag wohl am Tag!^^ Ging mir ganz genau so! Und deswegen hab ich mir heute einfach mal gestattet, was Anderes zu bloggen... Und ja - 5 Beiträge reichen beileibe nicht, zumal man ja nie weiß, was sonst noch so an Unabwägbarkeiten ist!;-) Aber wie du schon sagst: Noch drei Tage!:-)
      LG, Momo

      Löschen
    5. ich hatte leider null Zeit zum vorbereiten, mir würds schon reichen wenn ich das gaze dahingehend entzerren könnte, dass ich das kochen und bloggen an zwei verschiedenen Tagen erlefigen könnte... das frisst schon ziemlich Zeit und momentan würd ich mich einfach viel lieber auf die Couch hauen als dann noch ewig einen Post zu fabrizieren... nächstes Jahr bereite ich mindestens die Hälfte vor, lieber gleich 20 posts die ich vorher fertig habe, dann kann ich mich auch aufs Iron Cheffing konzentrierenund nebenher noch ein bisschen rumwerkeln ohne zuviel Stress zu haben oder einen Post zwangsläufig fertig machen zu müssen

      Löschen
    6. Ja, so seh ich das auch: besser das Gros in petto haben! Dann ist man auch nicht so unter Druck, etwas ganz Bestimmtes kochen zu "müssen", sondern kann auch mal nen Tag zwischenschieben, wo man keine Challenge verfolgt!;-) Und es ist nicht so tragisch, wenn mal was nicht so funktioniert, wie man´s haben will!;-)
      LG, Momo

      Löschen
    7. vor allem bin ich seit nem halben Monat nicht mehr dazu gekommen andere Beiträge zu lesen, weil die ganze Zeit, die ich für den MoFo erübrigen kann für meine eigenen Posts draufgeht, das ist ja nun auch nicht Sinn und Zweck der Veranstaltung.... deswegen will ich nächstes Jahr lieber mehr vorbereiten und daann den MoFo eben auch international genießen können.... ich bin jetzt echt froh, dass es wieder vorbei ist, die letzten Meter waren echt unschön

      Löschen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.